Scrisoare către Victor Ponta

Domnule Victor Ponta,

Vă scrie un tânăr student, de 19 ani. Un ușor idealist, o persoană care crede că pe lângă corupție, pe lângă interese mai mari sau mici, pe lângă mocirla numită politica românească, mai există niște valori. Niște principii.

Domnule Ponta, de ce v-ați bătut joc de oamenii care au crezut în dumneavoastră? Domnule Ponta, de ce ați promis că veți fi altfel și ați mințit?

Până unde ați fost în stare să mergeți, dumneavoastră și cei care vă înconjoară, pentru a câștiga alegerile? Ați dus o campanie josnică, plină de calomnii și de atacuri, ați folosit, mă tem, Biserica Ortodoxă în scopuri electorale iar în final, pentru un pumn de voturi, v-ați dat mâna cu PRM sau PPDD. Mă simt acum indignat de faptul că ați vrut să îmi fiți președinte.

Anul trecut, în 2013, eram reprezentant al elevilor. Guvernul pe care îl conduceați și atunci și-a bătut joc de miile de elevi pe care i-a adus în situația de a nu mai merge la școală. Luni de zile nu le-ați decontat transportul. Mie, personal, îmi era jenă când un părinte îmi spunea că nu mai are bani să își trimită copilul la școală. Am încercat, și nu doar eu, să atragem atenția cu privire la problema aceasta. Ni s-a spus că nu sunt bani. Și într-un final, puțin câte puțin, s-a dat câte ceva. Chinuit, ca și când se cerea pomană. Acum, de curând, din fondul de rezervă al Guvernului, ați dat bani pentru biserici. Unii copii, cei care încă nu, nu au internet și tablete, domnule Ponta, merg cu greu la școală. Dar are asta vreo importanță? Se vede asta din Dubai?

V-ați bătut joc de românii din diaspora, domnule Ponta. Ați umilit sutele de mii de oameni care au ieșit la vot în afara granițelor pentru că ați crezut, probabil, că așa veți câștiga. Trebuie să recunosc, oricât de frustrant ar fi ce ați făcut, e interesant de observat că tocmai acest lucru este unul dintre cele care l-a făcut pe Iohannis președinte. Dar, printre acei mulți români care stăteau în afară la cozi, cozile alea interminabile care apăreau mai mult pe la Realitatea TV și Digi 24 (oare de ce?), se afla și un prieten de-al meu. Care nu a putut vota în primul tur. Pe mine nu m-au manipulat televiziunile, domnule prim-ministru, am înțeles singur cum v-ați bătut joc de cei pe care îi îndemnați să se mândrească cu faptul că sunt români. Și da, sunt mândru să vă spun că sunt printre cei care au ieșit în stradă ca să vă spună acest lucru.

Mi-ați amăgit bunica, domnule Ponta. I-ați spus că îi veți mări pensia. A funcționat, v-a votat. Îi veți da 5 lei în plus? Nu știu dacă îi veți da, probabil voi vedea. Dar vă rog, dacă îi dați 5 lei, nu îi luați 10 înapoi.

De ce vă lăudați că avem creștere economică, domnule Ponta? Cu ce mă ajută pe mine, românul de rând, niște procente de care sincer, nici nu îmi pasă dacă sunt sau nu reale, când în realitate lucrurile nu s-au schimbat cu nimic? Cu ce o duc eu, sau familia mea, mai bine de când sunteți prim-ministru? Aveți vreun răspuns pentru întrebarea asta? Eu nu îl găsesc.

De ce ați ținut în funcție un ministru al Educației care a dovedit singur cât de incapabil e? Mă număram printre cei care îl admirau pe Remus Pricopie la începutul mandatului. Eram printre cei care pentru scurt timp au crezut atunci când Remus Pricopie ne spunea că noi, elevii, suntem importanți în sistem. Că noi, elevii, trebuie să contăm în luarea deciziilor. Că noi, elevii, suntem principalii beneficiari ai sistemului de învățământ. Dar noi, cei care am terminat liceul în vară, încă nu avem diplomele de bacalaureat, mii se elevi încă se chinuie zilnic să ajungă la școală, procente covârșitoare (și aici da, contează procentele) dintre totalul absolvenților de liceu habar n-au ce vor face în continuare, în unele școli se face sport pe holul liceului. Dar și mai grav, am fost și eu, alături de alte milioane de persoane, un produs scos pe bandă rulantă de un sistem putred, fără viziune și fără coerență. De ce nu ați făcut nimic în acest sens, domnule Ponta?

Și trecând peste toate astea, ați plagiat, domnule Ponta. Eu, student în anul I, am intrat la facultate cu ideea fixă de a învăța, de a face ceva concret. Dar stau și mă gândesc, merită? Premierul țării și-a plagiat doctoratul, ce încredere mai pot avea eu în sistemul pe care oricum îl știu drept bolnav? Cum pot fi mândru că sunt român când șeful Guvernului este un om care a trișat încă de când învăța? Îmi e rușine să îi spun unui străin cum se numește premierul meu.

De ce trageți cu dinții de fotoliul pe care îl ocupați? Vă e frică de cei cărora le datorați, probabil, atât de multe? De ce nu vă aplecați către oamenii care vă cereau demisia în stradă? Mi-ați spus și mie, atunci când în 16 noiembrie vorbeați despre proteste, că nu am de ce protesta. Aveam, domnule Ponta. Și am în continuare. Dar mi-aș dori să nu mai am.

Spuneți acum, domnule prim-ministru, că vă dați demisia dacă DNA va cere urmărirea dvs. penală pentru organizarea votului în diaspora. Domnule Ponta, alături de zeci de mii de oameni, v-am cerut acest lucru în stradă. Și ați spus că nu avem motive să protestăm. Nu vă e rușine?

Păstrați-vă decența și plecați, domnule Ponta. Arătați că sunteți o victimă a unui sistem bolnav, o victimă din cauza modului în care v-a crescut și în care v-a format. Și părăsiți-l. Nu mai vreau să spun cu jenă: Hello, I’m from Romania. My prime minister is Victor Ponta.

Vă întreb, pe final, vă place ce ați ajuns? Acesta era planul tânărului ambițios care și-a propus să facă politică? Asta și-a dorit Victor Ponta să devină?

Aștept momentul în care veți înțelege, domnule Ponta, și dumneavoastră și toți cei care vă sprijină și vă înconjoară, că a face ceva constructiv pentru țara ta nu înseamnă a te certa cu președintele. Nu înseamnă a amăgi lumea cu 2 lei în plus, nu înseamnă a miza pe inconștiența unora pentru a avansa din punct de vedere politic. A fi un lider nu înseamnă a avea o funcție. A fi un lider înseamnă a inspira încredere. A da speranță. A lupta pentru principii.

Ceea ce faceți acum nu vă face cinste.

Călin Cociș.

Leave a Reply

